Minni ja Väinö takapihalla

Minni ja Väinö takapihalla

lauantai 16. joulukuuta 2023

LAUANTAI 16.12.2023

 No hyvää lauantai iltaa. Maailmanmeno senkun kamalantuu, mutta oma elämä on jo jonkinlaisessa järjestyksessä muuton jälkeen. 

Neulominen on rauhoittunut, kun sain suurimman osan yhdestä tilauksesta lähtemään. Kädet on ihan kamalassa kunnossa tänään - varsinkin tämänpäiväisen sukkapyykin jälkeen. Pesin käsin kaikki mun villasukat mun erikoissaippualla ja siitähän kädet ei tykänneet ollenkaan. Se nyt vaan on niin, että kädet, ranteet ja sormet heikkenee koko ajan ja siihen on vain sopeuduttava. Niin kauan kuin suinkin pystyn aion neuloa, virkata ja vaikka pestä pyykkiä, koska periksi en anna. Niitä pahoja päiviä kyllä on jolloin mitään ei viitti tehdä, mutta hyviäkin mahtuu joukkoon.

Nyt olen pikkuisen joulua tehnyt tuohon uuden asunnon käytävään. Vein sinne oman pikku pöydän kahden tuolin väliin. Sinne ihan ekana vein kaupasta ostamani tonttupariskunnan ja lyhdyn jossa elävä tuli. Siitä tuli huomautus, että elävää tulta ei täällä saa sisätiloissa poltella. Otin siis lyhdyn pois ja vein takapihan patiolle. Siellä on nyt kaksi lyhtyä vierekkäin eikä valoa tarvitse pitää päällä. Ne valaisee niin paljon, että kisut näkevät  mennä ja tulla.


Tältä se pöytä nyt näyttää. Siihen on tulossa yksi juttu vielä, mutta mun tarvii hiukan liimailla vielä ennen kuin voin siirtää sen tälle pöydälle.

Ovessani on myös yksi juttu, minulla ei näytä siitä olevan vielä kuvaa.

Sain sukkalähetykseni matkaan ja eilen se oli jo perillä. Tässä kuvia niistä




Nämä lähtivät siis Helsinkiin ja samaan osoitteeseen vielä yhdet sukat neulon.

Opiskelukaverilleni Sirkalle ( Kuopion kauppaoppilaitos ) olen luvannut neuloa säärystimet. Langat olen jo ostanut ja aloitinkin niitä neulomaan, mutta nyt mietin, että mahtavatko olla pikkasen liian tiukat ja pidän tuumaustauon. Olishan se kamalaa, jos ne eivät menisi jalkaan ollenkaan.

Kisut vaan nukkuvat ja heräävät sitten kun minä haluaisin mennä nukkumaan. Tämä tapahtuu joka ikinen ilta nyt talvella. Kesällä ne voi jäädä patiolle nukkumaan eikä minun tarvitse niitä kytätä, mutta näin kylmillä minun pitää saada kisut sisälle ja turvaan yöksi.

Jonkinlainen käsitys tästä huushollista alkaa jo hahmottua. Joitakin juttuja pitää saada kaappeihin, kranssit on saatava seinälle uuteen kiskojuttuun ja eiköhän se sitten ala olla siinä. Kavereille en kuitenkaan voi tupareita pitää ennen kuin joskus ensi vuonna.

Ensi tiistaina tarjoan kuitenkin vanhuksille täällä joulukahvit ja sitten alankin vähitellen viettää ekaa joulua täällä kissojeni kanssa. Yksin niin kuin jo niin monena vuonna ennenkin.

Lisää asioita ja kuvia ensi kerralla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

KESKIVIIKKO 24.4.2024

TERVEHDYS TÄÄLTÄ LUMISELTA PELTOAUKEEN VIERELTÄ   Tosiaan, edessäni on isoja peltoja, joissa kaikissa on taas lumipeite, ainakin osaksi. Nyt...